Kaip susiorganizuoti buriavimo atostogas – „buriuostogas”?

MiashkaSailing bičiuliai karts nuo karto manęs teiraujasi – kaip susiorganizuoti „buriuostogas” šiltuose kraštuose – kad būtų žydras vanduo, palmės, burės ir kiti privalomi šiai romantikai rekvizitai…(Apie galimybę buriuoti šaltuose kraštuose šį kartą nerašysiu)Yra keli man žinomi variantai (tarp jų ir sportinis, ir turistinis), kuriuos paminėsiu. Užbegant į priekį privalu paminėti, kad visi minimi variantai yra sąlyginai saugus, t.y. dažniausiai (!) visi laivai yra saugūs, aprūpinti gelbėjimosi priemonėmis ir kitais, išgyvenimui skirtais dalykais (čia aišku klausimas ar priemonės veikiančios ir ar įgula mokės jomis naudotis).Taigi. Susigalvojote, kad norite atostogas praleisti buriuodami (na ar ant laivo)?

Praktiškai visose jūrinėse valstybėse, yra kelionių laivais organizatoriai-turai, kurie siūlo keliones dideliais buriniais, motoriniais ir pseudo buriniais laivais po atitinkamą buriavimo rajoną. Laivų dydžiai nuo 24 metrų į ilgį ir daugiau. Laivą valdo patyrusi kelių žmonių įgula. Ten viskas paprasta – perki vietą kajutėje, kurios, priklausomai nuo laivo dydžio, dažniausiai būna 2-vietės, su dvigule lova arba su vienviečiais gultais. Gali išsipirkti visą kajutę arba dalintis su kažkuo. Keleivių, neskaitant įgulos, gali būti nuo kelių žmonių iki 50-60. Maršrutas būna jau suplanuotas iš anksto, grafikas aiškus ir ten būni grynų gryniausias „lagaminas” – nieko keisti ar įtakoti negali. Gal simboliškai duos palaikyti šturvalą ar kokį lyną timptelėti. Čia už tave jau viskas sugalvota ir suplanuota – keliones po gražias vietas, nardymai, vyno ar kitokie turai ir pan. Gali būti opcija su įskaičiuotu maitinimu arba be, su (be) transferiais į ir iš oro uosto ir t.t. Tokių kelionių pasiūlymų gausiai rasite visame Viduržemio jūros baseine, Karibuose ir kitur kur šilta ir žydras vanduo 🙂.

  •  Privalumai: nereikia sukti galvos, viskas sugalvota ir suplanuota; didelis, saugus laivas – mažiau supa ant bangų; ekstravertams – gali patikti didelė svetimų žmonių kompanija, naujos pažintys ir pan; daugiau laisvalaikio opcijų pasirinkimo – snorkelinimas, scuba-diving’as, SUPai ir t.t. – viskas gali būti įskaičiuota į kainą arba už papildomus pinigus. Kelionių trūkmė gali būti įvairi – nuo vienos dienos turo iki savaitės ir retesniais atvejais – dar ilgiau.
  •  Trūkumai: plaukimas konkrečiu maršrutu, kurio negali eigoje keisti; intravertams – per daug svetimų žmonių – nuo jų mažoje laivo erdvėje lengvai nepasislėpsi; nuolatinis įgulos „ūžesys”, dažniausiai mažai buriavimo ir daugiau plaukimo ant variklio.

Kita opcija – per soc. tinklų buriuotojų grupes, dedikuotas interneto svetaines (crewbay.com, crewseekers.net, findacrew.net) ar pažįstamus ieškoti mažesnio burinio laivo ir/ar įgulos, kurie organizuojasi buriavimą savarankinškai jums tinkačioje jūroje, tačiau čia jau gali būti viskas šiek tiek lanksčiau. Mažesnė žmonių grupė – iki 8, retais atvejais iki 10 ar maksimaliai 12 žmonių, įskaitant įgulą. Laivo dydis nuo 36 iki 72 pėdų ilgio (12-24 metrai, gali būti ir mažesni nei 12m laivai), maršrutas gali būti koreguojamas eigoje (ne kardinaliai, bet gali). Soc. tinkluose būna įvairaus pobūdžio skelbimų – tiek turistinių buriavimo pasiūlymų, tiek jurmylių rinkimo plaukimai, tiek sportiniai plaukimai. Vertėtų išskirti įgulų paieškos svetaines crewbay.com, crewseekers.net ar findacrew.net (galimai tokio tipo svetainių yra ir daugiau). Pats pavadinimas sufleruoja svetainių paskritį. Crewseekers (iš asmeninio stebėjimo perspektyvos) labiau skirta rasti įgulos narį konkrečiai užduočiai, t.y. dažniausiai ką matau – ten renkasi laivo pervarymo paslaugos ieškotojai, kuriems reikia įgulos ar pagalbinių rankų pervaryti laivą iš vienos vietos į kitą. Pasažai gali būti nuo kelių dienų iki savaičių ar mėnesių. Įgulai už darbą gali būti sumokama. crewbay.com – mano nuomone labiausiai tinkamas ir konkretus laivų ir įgulų paieškos servisas.

  • Dar yra buriuotojiškas “tinderis” – findacrew.net – kuo gražesnė tavo profilio nuotrauką, tuo didesnį šansai rasti laivą (galioja labiau moterims).  Visuose servisuose principas panašus – susivedi savo informaciją su pageidavimais ir tau parenka tinkamus pasiūlymus. Gali rasti arba kas ieško įgulos arba kas ieško laivo. Pasiūlymų būna įvairių – nuo „viskas įskaičiuota plius atlygis” iki išlaidų dalinimosi lygiomis dalimis ir t.t. Trūkmė taip pat nuo kelių dienų iki kelių savaičių ar mėnesių.
  • Abiejų šių opcijų privalumai: 

Garantuotas nuotykis. Nežinai su kuo ir kur papulsi.
Galima rasti įdomią ilgalaikę kelionę.
Teoriškai nebrangu (tačiau gali kainuoti nuskristi ir grįžti iš starto ir finišo uosto).
Labai tinka „laisvo oro direktoriams”, kuriems nesvarbi konkreti kelionės trūkmė.

  • Trūkumai:

Dėl „garantuoto nuotykio” negali numatyti koks pasitaikys kapitonas ir esama įgula – gali būti realiai labai blogai. Neretai geri ar įdomūs pasiūlymai būna geografiškai toli – sudėtinga ir brangu nusigauti iki uosto ir grįžti. Labai nekonkretus tokios kelionės tvarkaraštis – vietoje planuotos savaitės gali užsitęsti iki dviejų savaičių ar mėnesių. Toks variantas nelabai tiks turintiems konkretų atostogų langą.

Dar vienas variantas – buriavimas sportiniu laivu. Lietuva turi unikalią galimybę pasiūlyti plaukti VolvoOceanRace 65’ laivu, neretai vadinamu vandenynų Dakaro bolidu. Tai 100% sportinis laivas, su minimaliai patogumu, bet nepaprastai greitas. Nuolat malasi nuo Viduržemio jūros, Baltijoje ir iki Karibų. Taip pat kaimynai lenkai turi tokį patį laivą “Sailing Poland” – jei irgi siūlo tiek laivo pervarymo keliones tiek dalyvavimą varžybose.

  • Didžiausias privalumas: buriuojant tokiu laivu pajusite kas yra sportinis laivas. Tai patirtis, kurią tikrai verta patirti nors kartą gyvenime. Galima greitai pririnkti daug jūrmylių jei to reikia pasikelti jūrinei kvalifikacijai.
  • Trūkumai: tai nėra baltas „kemperis” su visais patogumais. Nepigu – tiek pati kelionė, tiek kelionės kaštai iki laivo starto ir finišo vietų.

Paskutinis variantas, mano nuomone pats saugiausias ir stabiliausias: jungtis į kompaniją su bičiuliais ir jei patys neturite buriavimo patirties ir licenzijos – pasikviesti į komandą patyrųsi škiperį (idealu jei tokį turite draugų tarpe). Beliks nuspręsti kurioje jūroje ir kada norite buriuoti ir susirasti nuomai tam tinkamą burlaivį. Nuomos variantų, kaip ir užsiminiau pradžioje – begalė. Tik turėk pinigų ir laiko.
Kur ir kaip nuomotis laivą mums padeda čarterių brokeris ŠarūnasNautika.lt & Nautika-Yachting.com Daug kas nusistebi, kad ieškoti laivo per brokerį dažnu atveju yra pigiau ir geriau nei tiesiogiai patiems ieškotis kažkur kur nežinote kur. Šarūnas turi plačią laivų duombazę turbūt per visas jūras – suras kas tinka ir pakonsultuos visais rūpimais klausimais, esant reikalui parekomenduos kapitoną. Jei bus problemų su viena čarterine kompanija, tai ras alternatyvą su kita kompanija ir t.t. Tai nėra speciali Nautika.lt reklama – tai dėkingumo gestas už visą rūpestį ir atsakingą jų darbą.

Taigi – komandą suburėte, laivą išsinuomavote, kapitoną turite arba pasamdėte. Kas toliau?Toliau kapitonas rekomenduoja jums kelis maršrutų variantus pagal esamą laivo pasiėmimo lokaciją. Keli variantai gali būti būtini dėl paprasto dalyko – vėjo krypties ir jo stiprumo. Visada yra smagiau plaukti pavėjui nei kovoti su bangomis ir brautis prieš vėją.
Laivų nuomos pirma diena dažniausiai yra šeštadienis, atidavimas – penktadienis, kartais su galimybe praleisti paskutinę naktį laive iš penktadienio į šeštadienį.
Atvykstate sutartu laiku į uostą, priimate laivą (tai visada daro tik kapitonas), pasirūpinate provizija ir galite jau keliauti.
Laivą pasiimsite dažniausiai visada gerokai po pietų, nes iki to laiko vyksta laivo valymas (už papildomus eurus galima užsisakyti ankstyvą pasiėmimą, bet nebūtinai tas ankstyvas bus realiai ankstyvas). Nusiteikite, kad dėl gan ilgos laivo perdavimo procedūros, pirmą buriavimo dieną praleisite tame pačiame uoste arba jei išplauksite – tai tik labai netolimam atstumui (nebent jei galite plaukti naktį – tada jau tiek kiek leis jėgos). Jei įgula labai nori daugiau buriuoti ir mažiau slampinėti po žemiškus uostelius, būtų tikslinga pasiskirstyti pamainomis – pareigomis. Taip palengvėja „atostogų” rutina laive ir visi žinotų kas ką daro. Jei nėra ilgų ar naktinių plaukimų – pamainų skirti nebūtina – su laivo vadyba ir valdymu gali susitvarkyti škiperis su padejėjų.Priklausomai nuo įgulos susitarimo, kaip kad pavyzdžiui pas mus būna laive, susidėlioja tam tikra rutina ir grafikas, pvz.: 08.00 kėlimasis, pusryčiai, tvarkymaisi ir apie 10.00 išplaukimas. Tarpe tarp 12.00 ir 14.00 val. stojam kur nors „ant inkaro” maudynėms ir pietums, o jau apie 17.00 švartuodavomės kitame uoste – nuo tos akimirkos visiems laisva programa. Kitą dieną, jei nenuspręsta likti dar dienai tame pačiame uoste, viskas iš pradžių. Kaip kartą sakė viena mūsų įgulos narė – beliks tik viena problema: nuspręsti kur maudytis ir kokį susimaišyti kokteilį 🙂

p.s. jei jūsų kompanijai reikia patikimo pramoginio burinio laivo kapitono – rašykite Eduardui. 

×

Susisiekite